ATLAS

Het jarenlange succes wat Inter Visual Systems had met iMAP en iDDS wordt voortgezet in de nieuwe touch applicatie ATLAS. De vertrouwde functionaliteiten die u kent zijn gebundeld en verreikt. ATLAS integreert alle communicatie (o.a. telefonie, intercominstallaties, videoconference en radioconnecties zoals portofonie, mobilofonie, marifonie, omroepinstallaties en radioscanners). Met daarbij de vertrouwde geïntegreerde wachtrij, adresboek en gespreksopname- en archiveringsmogelijkheden. Met de bronrouteringsmodule schakelt en positioneert u eenvoudig bronnen op de videowall en/of werkplek. Daarnaast bedient u al uw objecten, van slagbomen tot toegangssystemen met de toegangscontrolemodule. Andere additionele modules zijn camerabediening, roommanagement en multimedia (radio en televisie).

Door de modulaire opzet van het product beschikt u alleen over de functionaliteit die u nodig heeft. Op een later tijdstip uitbreiden van functionaliteit is geen enkel probleem. Deze opzet maakt ATLAS zowel toepasbaar in de meest eenvoudige- als de meest complexe control rooms.

 

Sneller handelen door workflow management
Nieuwe technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om koppelingen te maken met klantspecifieke softwareapplicaties. Hierdoor is het mogelijk om de workflow van de operator ‘gedeeltelijk’ te automatiseren. Aan de hand van een checklist kunnen scenario’s afgehandeld worden. Dit creëert een hogere mate van zekerheid en reduceert daarnaast de kans op fouten. Dit is een grote vereiste in 24/7 kritische omgevingen zoals controle- en meldkamers.

Maikel Derksen, Business Team Manager Control Rooms Systems licht toe: “We zien de markt bewegen, het gebruik van voor gedefinieerde scenario’s en kunstmatige intelligentie begint steeds van zelfsprekender te worden. ATLAS biedt de mogelijkheid om het werkproces ‘gedeeltelijk’ te automatiseren. Een voorbeeld: stel er breekt brand uit in een fabriek, dan geeft het onderliggende brandmeldingssysteem een trigger aan ATLAS om automatisch een scenario te schakelen met videobeelden die zicht geven op de situatie, applicaties om procedures in gang te zetten, een checklist en direct contact met de hulpdiensten. Hierdoor kunnen operators sneller handelen en behouden zij overzicht op de situatie.”